بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیم

🌹 اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِین 🌹

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیم

🌹 اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِین 🌹

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیم

اگر نزد رهبر اردوگاه باطل زمان حال بروید
از او بپرسید: دشمن شماره یک تو کیست؟
خواهد گفت: ولایت فقیه... پس
بر مال و جمال خویشتن غَرِّه مشو/کان را به شبی بَرَند و آن را به تَبی
***************
بجز حسین مرا ملجأ و پناهی نیست
در این عقیده یقین دارم اشتباهی نیست
ره نجات حسین است و ثَقَلَیْن و ترک گناه
به سوی حق بجز از این طریق راهی نیست
***************
هر کس صنمی دارد و ما ساقی کوثر
هر کس به کسی نازد و ما نیز به حیدر
مولای موالی علیّ و حیدر صفدر
عالم به فدای نَفَسِ نَفْسِ پیمبر
عشق ازلی و ابدی، والی والا
مَنْ ماتَ عَلیٰ حُبِّ عَلیّ ماتَ شَهیدا
***************
کیست مَولا، نور حقّ را مُنْجَلیّ
حجـت بر حـقّ، حـقّ یـعـنی عـَـلیّ
در ولایــت حُـبّ او تـکویـنـی اسـت
دیــن مـنهای عَـلیّ بـی دیـنی است
بــــی عَلیّ اسـلام تـمـثالی، بیش نیست
همچو طـبـلی، کارش جز بانگ نیست
بی عَلیّ در جسم هستی روح نیست
کـشـتی شـرع نَبــیّ را نــوح نـیـسـت
بی عَلیّ قرآن کـتاب بــی بـهاسـت
چـون عَلیّ آیات حـقّ را محتـواسـت
بـی عَلیّ تـقوا گلی بی رنگ و بوست
بـندگـی هـمچـون نـماز بـی وضـوست
بـی عَلیّ اصـل عـبادت باطـل است
بـی عَلیّ هر کس بمیرد جاهل است
******* qunoot.net *******
قرآنی دارم تا نداره
از محتوی کم نداره
به همه کَسُونِش نمی دم
به دشمن صراطم نمی دم
به کسی میدم که پاک باشه
پیرهن دلش تقوا باشه
جاهلی با عقل و نفس آید برای خواندنش
وه چه بسیار، ملائکه و شیاطین دور و برش
یا تعقل می کند یا که اعراض کند
نیست برایش جز آنچه همت کند
***************
ایمان به خدا آورد، هر که تفکر کند
ز بعد ایمان، خدا، دلش هدایت کند
حب علی در دلش، راه نشانش دهد
خواه که شاکر شود، خواه که کفران کند
هرکه را حکمت دهند، فخرش بود خیر کثیر
حکیمی نیست مگر با شرح صدر ثابت کند
***************
افسوس که آنچه برده ام باختنی است
به شناخته ها تمام ناشناختنی است
برداشته ام هر آنچه باید بگذاشت
بگذاشته ام هر آنچه برداشتنی است

جدیدترین مطالب

۴ مطلب در بهمن ۱۴۰۲ ثبت شده است

إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَن یَشَاءُ 
وَمَن یُشْرِکْ بِاللَّهِفَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِیدًا
                                                             سوره نساء آیه ۱۱۶


ترجمه آیه : 
مسلماً خدا این را که به او شرک آورده شود نمی آمرزد، و فروتر از آن را برای هر که بخواهد می آمرزد. و هر که به خدا شرک ورزد، یقیناً به گمراهی بسیار دوری دچار شده است.
نکات و توضیحات : عبارت این آیه با اندکی تفاوت در آیه ۴۸ همین سوره تکرار شده است . این آیه از آیاتی است که افراد موحّد و یکتا پرست را به لطف و رحمت پروردگار دلگرم می کند؛ زیرا در آن امکان بخشش هر گناهی غیراز شرک بیان شده است . از امام علی (ع) روایت شده است : « هیچ آیه ای نزد من امید بخشتر از این آیه نیست » به گفته ابن عباس « این آیه برای مؤ منان بهتر است از آنچه خورشید برآن می تابد » زیرا افراد بسیاری هستند که مرتکب گنهان بزرگی می شوند و برای همیشه از رحمت و آمرزش الهی مأیوس می گردند و همان سبب می گردد در باقیمانده عمر خود، راه گناه و خطا را با همان شدت بپیمایند ؛ ولی امید و آمرزش و عفو خداوند، وسیله مؤثری در بازداشتن آنها از گناه و طغیان است. البته روشن است که منظور از آمرزش  در این آیه ، آمرزش بی قید  و شرط نیست؛ بلکه افرادی را شامل می شود که نوعی شایستگی از خود نشان دهند . باید بدانیم که مشیت و خواست الهی ، همراه حکمت اوست و بی شک حکمت الهی اقتضا نمی کند که کسی را بدون شایستگی مورد عفو قرار دهد . نکته شایان توجه اینکه  این آیه ، ارتباطی با توبه ندارد ؛ زیرا توبه و بازگشت از گناه ، همه گناهان حتی شرک را می شوید، بلکه منظور از آن ، امکان شمول عفو الهی در مورد کسانی است که توفیق توبه نیافته اند؛ پس قبل از آنکه از کرده های خود پشیمان شوند یا بعد از پشیمانی و قبل از جبران اعمال بد خویش، از دنیا بروند.     
منابع:
* قرآن حکیم همراه با ترجمه و شرح آیات منتخب (ترجمه  آیت الله مشکینی ، ناشر مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران)
 * نرم افزار قرآنی بشارت 2.0(محصول شرکت پرنیان پردازش پارس www.parnianportal.com)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۰۲ ، ۰۲:۵۴
🌹 ٱللّٰهُمَّ صَلِّعَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد 🌹

برای دیدن متن کتاب روی هر یک از موضوعات زیر کلیک کنید: 
منابع
سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به نشانی pasokhgoo.ir
‏تهیه و تنظیم از : واحد پاسخ به سوالات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۰۲ ، ۰۲:۴۹
🌹 ٱللّٰهُمَّ صَلِّعَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد 🌹

برای دیدن متن کتاب روی هر یک از موضوعات زیر کلیک کنید: 


منابع
سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی به نشانی pasokhgoo.ir
تهیه و تنظیم از : واحد پاسخ به سوالات ، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۰۲ ، ۲۱:۰۱
🌹 ٱللّٰهُمَّ صَلِّعَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد 🌹

کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ وَإِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ 
فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ وَمَا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ
                                                                     سورة آل عمران  آیه ۱۸۵

ترجمه آیه : هر کسی مرگ را می چشد؛ و بدون تردید روز قیامت پاداش هایتان به طور کامل به شما داده می شود. پس هر که را از آتش دور دارند و به بهشت درآورند مسلماً کامیاب شده است؛ و زندگی این دنیا جز کالای فریبنده نیست.
نکات و توضیحات : تعبیر چشیدن ، اشاره به احساس کاممل است . گاهی می شود  که انسان غذایی را با چشم میبیند یا با دست لمس می کند ؛ ولی احساس کامل نمی کند ؛ مگر زمانی که آن را بچشد . گویا در سازمان خلقت، مرگ نیز نوعی غذا برای آدمی و موجودات زنده است. نقل شده که امیرالمومنین علی(ع) در پی جنازه ای می رفت و شنید که مردی می خندد فرمود : « گویی که مرگ بر دیگران مقرر شده ،نه برما. و گویی حق بر غیر ما واجب شده و خیال می کنی این مردگان که می بینیم ، مسافرانی اند که به زودی نزد ما باز میگردند . آنها را در گور هایشان می گذاریم و اموالشان را می خوریم ، گویی پس از آنها جاودانه خواهیم زیست ... »
منابع :
 * قرآن حکیم همراه با ترجمه و شرح آیات منتخب (ترجمه  آیت الله مشکینی ، ناشر مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران)
  * نرم افزار قرآنی بشارت 2.0(محصول شرکت پرنیان پردازش پارس www.parnianportal.com)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۰۲ ، ۲۰:۵۲
🌹 ٱللّٰهُمَّ صَلِّعَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد 🌹